elise@typischtermeer.nl| 06 - 55 68 83 56

Ronkende Taal

Ronkende taal of juist formeel, afstandelijk en ouderwets taalgebruik. Wil je een tekst die goed aansluit op je doelgroep? In deze blog lees je welke woorden je dan maar beter kunt vermijden.

Komkommertijd: drie tips om zichtbaar te blijven!

Drie tips om ervoor te zorgen dat jij in de komkommertijd wel iets te melden hebt én je boodschap ook nog bij je doelgroep belandt.

One message per call

Bij tekstschrijven is het de kunst om bij de hoofdlijn te blijven: wat moet blijven plakken bij je doelgroep? Dat betekent dat je keuzes moet maken: one message per call.

Een gelukkig 2021!

Ik wens je een gezond en succesvol 2021, met werk waar je blij van wordt. Hoort schrijven daar niet bij? Gelukkig kun je mij dan altijd bellen of mailen. Ik ga graag voor je aan de slag!

De kunst van het verleiden

Met een online tekst heb je niet meer dan een paar seconden om de interesse van je klant te wekken.
Zeven tips die ervoor zorgen dat je klant niet afhaakt maar aanhaakt.

Kill your darlings

Die goede vondst, die briljante ingeving; het doet pijn, maar als het afleidt van de kern van je boodschap, moet je ‘m om zeep helpen. Tekstschrijven draait soms meer om het weglaten dan om het opschrijven.

Over het voorjaar, knalroze broeken en lege agenda’s

Blijft je agenda de komende weken nog leeg? Een mooi moment om je website eens kritisch tegen het licht te houden. Lees nu wat dat met een roze broek te maken heeft.

Purpose-marketing, doe (het) gewoon

Bedrijven waar ik kom, hoor ik niet over purpose-marketing. Die zijn gewoon goed bezig, zorgen goed voor mens en omgeving. Is purpose-marketing onzin?

De overeenkomst tussen 1 januari en een leeg scherm

Een nieuw jaar is als een leeg scherm, met dat verschil dat een jaar vanzelf gevuld wordt. Hoe ik ervoor zorg dat het scherm niet leeg blijft, lees je in deze blog.